EMSER VIRTUAL PRESENCE technológia fejlesztése

„Befektetés a jövőbe”

Kedvezményezett neve
Bird Telecom Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Projekt címe
EMSER VIRTUAL PRESENCE technológia fejlesztése
Szerződött támogatás összege
114 750 000 Ft
Szerződött támogatás mértéke %-ban
64%
Projekt tartalmának bemutatása
Az EMSER VIRTUAL PRESENCE technológia fejlesztése során egy humanoid robottestre épülő virtuális leképzőrendszer került létrehozásra. A projekt eredményeként leképezhetővé vált a digitális 3 dimenziós környezetben mozgó robottestek mozdulatai valódi mozgássá, melyeket erre a célra megépített robotok hajtanak végre. Az létrehozott internetes protokoll eredményeként ez a mozgás interneten keresztül bárhol létrehozható. A technológia eredményeinek szemléltetésére egy robotjáték került létrehozásra, melyben a játék egy virtuális játéktérben zajlik.
A virtuális játéktér a játékosoknál valódi robotokon szemlélhető. Napjainkban a robotjátékok piacán jellemző árak mellett a létrehozott költséghatékony robotjáték ígéretes termék és nagy piaci potenciált hordoz magában. A rendszer a játék eseményeit valódi robotokon prezentálja az internet végpontjait összekötve, kettő helyszínen. A projekt keretében egy internetes portál is készült, melyen a felhasználók, játékokat, bajnokságokat szervezhetnek, chat-en és fórumokon kommunikálhatnak egymással. A Játékhoz tartozó perifériák mellőzhetők, ha rendelkezünk okostelefonnal. A projekt kapcsán készült egy a játék irányítására használható robotkontroller is.
Mivel a Robotok valódi pozíciója mindig eltér a virtuális helyzetüktől, vagyis attól, ahol szeretnénk, hogy álljon a robot, ezért pozíció korrekciót kellett megvalósítani. A pozícionálási hibák, a környezeti viszonyoktól, az anyagi tulajdonságoktól és a hardverek hibahatáraitól függenek. A pozíció visszacsatolásnak köszönhetően a szoftverek értesülnek a hardverek valódi pozícióiról és lehetőségük van korrigálásra. A specifikációkat követően a robotjáték játéklogikájának tervezése, fejlesztése, a Web portál és a játék fejlesztése, a mobil vezérlő implementálása, a hálózati protokoll fejlesztése és a pozíció visszacsatolás került kifejlesztésre. A projekt eredményeként egy olyan robotjáték jött létre, melyben interneten szervezett bajnokságokban, valódi robotokkal lehet mérkőzéseket játszani akár a világ két távoli pontjáról is.
Projekt tényleges befejezésének dátuma
2015.10.31
Projekt azonosító száma
GOP-1.1.1-11-2012-0091